Привет колеги. Понеже никъде не намерих информация за подмяна на крушките със светодиодна лента искам да попитам дали някой е го е правил? Мисля си, че няма да има проблем със светенето, защото лентата е предвидена да се захранва от 12V, но нямам идея дали няма да светне индикацията, че има изгоряла крушка. Благодаря на всички, изразили мнение.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Трети стоп със светодиоди?
Collapse
X
-
И аз съм се замислял да го правя така. По спомени, чекът следеше само крушките на главните светлини, т.е не би трябвало да реагира. Но това може лесно да се провери - просто му изключи буксата и пробвай дали ще светне чека като натиснеш спирачка.166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
-
Мерси, колеги! Днес ще купя 1 метър светодиодна лента и започвам с ТНТМ-то. Ще документирам процеса със снимки и после ще ги публикувам.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Чекът със сигурност не светва. Моя съм го направил със светодиоди от близо година и съм много доволен от ефекта. Само че не е е с диодна лента, а с едноватови червени диоди, вързани последователно на две петици. Те си влизат на мястото на крушчиците и съм махнал цялата задна част на третия стоп и на нейно място е един тънък алуминиев профил с наредените на него 10 диода. Най- хубавото е че не горят и светят истинско червено, а не оранжевеещо като крушчиците. За съжаление тази седмица колата не е при мен, но другата седмица мога да го снимам и да кача снимки
Comment
-
Днес завърших стопа и за мое учудване светнаКакто се вижда на третата снимка свети повече от прилично. Вложените компоненти са 10 броя студено-бели светодиоди, 5 броя резистори 330Ohm/0.25W. Схемата на свързване се вижда на четвъртата снимка. Диодите са с диаметър 5мм и си пасват точно в отворите. Залепени са с Каноконлит. Нарочно съм я проектирал за 13 волта, защото напрежението варира и е от 12 до 14 волта. Утре ще го монтирам на мястото му и ще снимам.
Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДобре се е получило. Нямаше ли да е по-добре, ако беше ползвал червени светодиоди?Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
със сигурност е по-добре с червени високояркостни. на белите червения им спектър е минимален и огромна част от енергията и светлината отива за нищо. друго хубаво нещо е вместо резистори да се ползва lm317 по схема current limiter (примерно) защото напрежението в колата варира в твърде широки граници.Last edited by kolev; d.m.y г., 17:42.точка
Comment
-
Съвсем съзнателно съм подбрал бели диоди, предвид факта че пластмасата пред светодиодите е червена и следва да свети в червено. Освен това съзнателно не съм използвал по-мощни светодиоди, защото не искам да ослепявам тези, които са зад мен, и така си светят перфектно. Аз лично много мразя стоповете на колата пред мен да светят като стопове за мъгла.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
предвид факта че светодиодите са монохромни източници на светлина, се обезсмисля използването на цветен филтър или такъв в различен цвят от излъчвания.
белите светодиоди всъщност са сини светодиоди с нанесен допълнителен фосфорен слой който поглъща част от синята светлина и излъчва такава с по-голяма дължина на вълната. тоест основния спектър е син, от фосфора получаваме малко жълт /блокирани от филтъра/ и незначително количество червен който в случая пропуска цветния филтър.
сложи един червен на мястото на бял и ще разбереш за какво ти говоря. сега стопа ти свети мътно жълто-оранжево и значително по-слабо от крушките. с червени ще свети баш кармазъ и по интензитет ще е много близко до оригиналното.точка
Comment
-
Здравейте колеги,
Ето това е моето решение за светодиоден 3ти стоп. Както писах по нагоре използвал съм едноватови червени диоди. Две групи от по 5 диода вързани последователно и един стаибилизатор на напрежение 7812. Диодчетата са залепени за алуминиев профил, защото по принцип се нуждаят от охлаждане, но тъй като е стоп светлина и не свети постоянно не е особен проблем.. Черното на снимките е горещ силиконАз съм доволен- вече около година е така и няма проблеми. Свети по-силно от оригиналния, но не вади очи все пак. Снимките са малко калпави, но ето го резултата:
Comment
-
Първоначално публикувано от cTaHuO Покажи съобщениеЗдравейте колеги,
Ето това е моето решение за светодиоден 3ти стоп. Както писах по нагоре използвал съм едноватови червени диоди. Две групи от по 5 диода вързани последователно и един стаибилизатор на напрежение 7812. Диодчетата са залепени за алуминиев профил, защото по принцип се нуждаят от охлаждане, но тъй като е стоп светлина и не свети постоянно не е особен проблем.. Черното на снимките е горещ силиконАз съм доволен- вече около година е така и няма проблеми. Свети по-силно от оригиналния, но не вади очи все пак. Снимките са малко калпави, но ето го резултата:
Мисля, че по-добрият вариант е да се ползва стабилизатор на ток, както каза Колев по-горе, вместо такъв на напрежение.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Преди малко монтирах третия стоп на мястото му и се отдадох на аматьорска фотографска дейност (снимките са малко кофти, но такива са възможностите на телефона). Като интензитет на светене е повече от прилично, а на живо е много красиво, светлината на стопа е много ярка. Колегата cTaHuO отлично се е справил, но тези светодиоди от по 1W, които е използвал ми ги предлагаха за 1.40 парчето, като добавиш и стабилизаторът на напрежение (а защо точно напрежение, като е важен тока през диода?) инвестициите щяха да излязат 20 лева. А на мен ми излезе 3,20 лева
, като резултат не отстъпва на cTaHuO-вия и смело го конкурира
Замерих напрежението на куплунга на третия стоп - преди да запаля двигателя U=12.4V, след запалване на двигателя U=13.8V. Е, при разлика в напрежението от 1.4 волта защо да слагам стабилизатори? Готов съм да си мерим..... светодиодите
П.С. Този трети стоп е от бившата 156-ца и е поставен на мястото на оригиналния, който беше на колата, когато я купих. Та в този ред на мисли смятам да го мод-на и него, но този път с по-мощни диоди и един ценер за стабилизатор, а полупроводниковата индустрия на братушките предлага прибори, които са на цени без конкуренция.Last edited by dansguardian; d.m.y г., 20:55.Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
Comment
-
Тези снимачки на телефоните не дават реална представа. Сигурен съм, че наживо изглеждат доста по-добре.
Относто стабилизирането по ток - това е доста важно, защото светодиодът има нелинейна волт-амперна характеристика и при малко увеличение на напрежението, токът расте доста повече и така лесно стига до стойности критични за светодиода.
Но ти си наслагал последователно резистори, които до голяма степен поемат въпросния критичен нарастък на напрежението върху себе си. Все пак по-елегантното решение е със стабилизатор на ток.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment