Известие

Collapse
No announcement yet.

Трети стоп със светодиоди?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Трети стоп със светодиоди?

    Привет колеги. Понеже никъде не намерих информация за подмяна на крушките със светодиодна лента искам да попитам дали някой е го е правил? Мисля си, че няма да има проблем със светенето, защото лентата е предвидена да се захранва от 12V, но нямам идея дали няма да светне индикацията, че има изгоряла крушка. Благодаря на всички, изразили мнение.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

  • #2
    И аз съм се замислял да го правя така. По спомени, чекът следеше само крушките на главните светлини, т.е не би трябвало да реагира. Но това може лесно да се провери - просто му изключи буксата и пробвай дали ще светне чека като натиснеш спирачка.
    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

    Comment


    • #3
      На 147-цата чека не следи третия стоп. Така че давай смело и да качиш после снимки да видим как е станало.
      Alfa 75 2.5 QV
      Alfa 147 1.9JTD face

      Comment


      • #4
        Мерси, колеги! Днес ще купя 1 метър светодиодна лента и започвам с ТНТМ-то. Ще документирам процеса със снимки и после ще ги публикувам.
        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

        Comment


        • #5
          Чекът със сигурност не светва. Моя съм го направил със светодиоди от близо година и съм много доволен от ефекта. Само че не е е с диодна лента, а с едноватови червени диоди, вързани последователно на две петици. Те си влизат на мястото на крушчиците и съм махнал цялата задна част на третия стоп и на нейно място е един тънък алуминиев профил с наредените на него 10 диода. Най- хубавото е че не горят и светят истинско червено, а не оранжевеещо като крушчиците. За съжаление тази седмица колата не е при мен, но другата седмица мога да го снимам и да кача снимки

          Comment


          • #6
            Днес завърших стопа и за мое учудване светна Както се вижда на третата снимка свети повече от прилично. Вложените компоненти са 10 броя студено-бели светодиоди, 5 броя резистори 330Ohm/0.25W. Схемата на свързване се вижда на четвъртата снимка. Диодите са с диаметър 5мм и си пасват точно в отворите. Залепени са с Каноконлит. Нарочно съм я проектирал за 13 волта, защото напрежението варира и е от 12 до 14 волта. Утре ще го монтирам на мястото му и ще снимам.
            Attached Files
            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

            Comment


            • #7
              Добре се е получило. Нямаше ли да е по-добре, ако беше ползвал червени светодиоди?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Добре се е получило. Нямаше ли да е по-добре, ако беше ползвал червени светодиоди?
                Има само един начин да се разбере
                Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                Comment


                • #9
                  със сигурност е по-добре с червени високояркостни. на белите червения им спектър е минимален и огромна част от енергията и светлината отива за нищо. друго хубаво нещо е вместо резистори да се ползва lm317 по схема current limiter (примерно) защото напрежението в колата варира в твърде широки граници.
                  Last edited by kolev; d.m.y г., 17:42.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Съвсем съзнателно съм подбрал бели диоди, предвид факта че пластмасата пред светодиодите е червена и следва да свети в червено. Освен това съзнателно не съм използвал по-мощни светодиоди, защото не искам да ослепявам тези, които са зад мен, и така си светят перфектно. Аз лично много мразя стоповете на колата пред мен да светят като стопове за мъгла.
                    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                    Comment


                    • #11
                      предвид факта че светодиодите са монохромни източници на светлина, се обезсмисля използването на цветен филтър или такъв в различен цвят от излъчвания.
                      белите светодиоди всъщност са сини светодиоди с нанесен допълнителен фосфорен слой който поглъща част от синята светлина и излъчва такава с по-голяма дължина на вълната. тоест основния спектър е син, от фосфора получаваме малко жълт /блокирани от филтъра/ и незначително количество червен който в случая пропуска цветния филтър.
                      сложи един червен на мястото на бял и ще разбереш за какво ти говоря. сега стопа ти свети мътно жълто-оранжево и значително по-слабо от крушките. с червени ще свети баш кармазъ и по интензитет ще е много близко до оригиналното.
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Здравейте колеги,
                        Ето това е моето решение за светодиоден 3ти стоп. Както писах по нагоре използвал съм едноватови червени диоди. Две групи от по 5 диода вързани последователно и един стаибилизатор на напрежение 7812. Диодчетата са залепени за алуминиев профил, защото по принцип се нуждаят от охлаждане, но тъй като е стоп светлина и не свети постоянно не е особен проблем.. Черното на снимките е горещ силикон Аз съм доволен- вече около година е така и няма проблеми. Свети по-силно от оригиналния, но не вади очи все пак. Снимките са малко калпави, но ето го резултата:






                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от cTaHuO Покажи съобщение
                          Здравейте колеги,
                          Ето това е моето решение за светодиоден 3ти стоп. Както писах по нагоре използвал съм едноватови червени диоди. Две групи от по 5 диода вързани последователно и един стаибилизатор на напрежение 7812. Диодчетата са залепени за алуминиев профил, защото по принцип се нуждаят от охлаждане, но тъй като е стоп светлина и не свети постоянно не е особен проблем.. Черното на снимките е горещ силикон Аз съм доволен- вече около година е така и няма проблеми. Свети по-силно от оригиналния, но не вади очи все пак. Снимките са малко калпави, но ето го резултата:
                          Много добре се е получило. Но както ползваш 7812 не идва ли момент в който напрежението на стопа пада на 10 и нещо волта?
                          Мисля, че по-добрият вариант е да се ползва стабилизатор на ток, както каза Колев по-горе, вместо такъв на напрежение.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Преди малко монтирах третия стоп на мястото му и се отдадох на аматьорска фотографска дейност (снимките са малко кофти, но такива са възможностите на телефона). Като интензитет на светене е повече от прилично, а на живо е много красиво, светлината на стопа е много ярка. Колегата cTaHuO отлично се е справил, но тези светодиоди от по 1W, които е използвал ми ги предлагаха за 1.40 парчето, като добавиш и стабилизаторът на напрежение (а защо точно напрежение, като е важен тока през диода?) инвестициите щяха да излязат 20 лева. А на мен ми излезе 3,20 лева , като резултат не отстъпва на cTaHuO-вия и смело го конкурира Замерих напрежението на куплунга на третия стоп - преди да запаля двигателя U=12.4V, след запалване на двигателя U=13.8V. Е, при разлика в напрежението от 1.4 волта защо да слагам стабилизатори? Готов съм да си мерим..... светодиодите
                            П.С. Този трети стоп е от бившата 156-ца и е поставен на мястото на оригиналния, който беше на колата, когато я купих. Та в този ред на мисли смятам да го мод-на и него, но този път с по-мощни диоди и един ценер за стабилизатор, а полупроводниковата индустрия на братушките предлага прибори, които са на цени без конкуренция.
                            Attached Files
                            Last edited by dansguardian; d.m.y г., 20:55.
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • #15
                              Тези снимачки на телефоните не дават реална представа. Сигурен съм, че наживо изглеждат доста по-добре.

                              Относто стабилизирането по ток - това е доста важно, защото светодиодът има нелинейна волт-амперна характеристика и при малко увеличение на напрежението, токът расте доста повече и така лесно стига до стойности критични за светодиода.
                              Но ти си наслагал последователно резистори, които до голяма степен поемат въпросния критичен нарастък на напрежението върху себе си. Все пак по-елегантното решение е със стабилизатор на ток.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X